•  

Wat gebeurde er zoal tijdens de zomerstop?

Deze “kop” lezende, nodigt uit tot speculaties. Want als we eind mei alle officiële plichtplegingen bij de voetbalclub afgesloten hebben, staat er toch niet echt iets interessants meer te gebeuren? In kranten spreekt men van de “komkommertijd”, een wekelijks terugkerend clubblad moet het hebben van de zaken van alledag…die er tijdens de zomerperiode niet zijn, want dan voetballen we niet. Het is u alleszins bekend dat we ons niet verlagen tot pulpachtige schrijverij of ons bezighouden met activiteiten die thuishoren in de roddelpers. Wij proberen nog steeds objectief en met “gevoel” voor onze eigen voetbalclub onze lezers te informeren. Dat gaat ook in het nieuwe seizoen weer lukken! En zult u zich dan afvragen gebeurde er ook daadwerkelijk iets in de voetballoze periode dat vermeldswaard genoemd mag worden. Jawel hoor, wij zetten voor u de meest relevante feiten even op een rij:

Bijeenkomst selectie:

Op 14 juni kwam een groep van zo’ n veertig selectiespelers plus begeleiders bijeen om te luisteren naar de visie en aanpak van de nieuwe trainer Henry van Alebeek. Vanuit de commissie Voetbalzaken zijn de voorwaarden gecreëerd om de technische en medische staf zo optimaal mogelijk te laten werken met een zowel kwalitatief als kwantitatief sterke selectie. Een nieuwe trainer, een nieuwe visie, maar met één gezamenlijk doelstelling: “Spelers van de selectie op een hoger niveau brengen om als één team beter te kunnen presteren”. Dit vraagt van éénieder een juiste motivatie en discipline om die doelstelling te kunnen bereiken. In het voetbal komt niets zomaar aanwaaien, je moet investeren in jezelf. En investeren in jezelf betekent investeren in het team. Dit alles om een zo hoog mogelijk sportief resultaat te bewerkstelligen.

Vrijwilligersmiddag zondag 19 juni 2005:

Onder tropische temperaturen mochten onze vrijwilligers als dank voor bewezen diensten genieten van een koel drankje en een lekker hapje. Voor het eerst waren ook de kinderen van de kaderleden uitgenodigd en dit bleek een succesformule. De mensen van onze Commissie Nevenactiviteiten hadden een leuk programma in elkaar gedraaid. In de verzengende hitte sprak onze voorzitter lovende woorden aan al diegenen die zich voor de voetbalclub inzetten. Niet genoeg kan benadrukt worden dat “aandacht voor elkaar” hierbij een belangrijke factor is. Gezamenlijk maken en dragen wij onze vereniging! En terwijl in de verzengende hitte de jeugdigen fanatiek het spelprogramma afwerkten, keken al diegenen die zo betrokken zijn bij onze club met een goed gevoel terug op het afgelopen seizoen! Van belang tenslotte was dat de overtuiging heerste dat we ook met zijn allen weer bereid zijn op vrijwillige basis zich in te zetten voor onze voetbalvereniging. Ook een woord van dank aan al diegenen die om welke reden dan ook hun taken bij de voetbalclub beëindigd hebben. Enkele dagen na deze activiteit zijn de scheidende vrijwilligers met een kleine attentie bedankt!

Gerard en Bep Kastelijn nemen afscheid van kantine:

Op zaterdag 25 juni j.l. tapte “de Kas” zijn laatste pilsje in onze kantine. Een groot aantal mensen had gehoor gegeven aan de oproep om tussen 16.00 en 16.30 uur te verzamelen in de kantine en vervolgens op een eenvoudige, doch stijlvolle wijze afscheid te nemen van Gerard en Bep Kastelijn. Dertig jaar lang was Gerard de drijvende kracht achter de kantinewerkzaamheden van on-ze voetbalclub. Met een niet aflatende inzet, geheel in eigen stijl, maar vooral met de idee dat onze club er wel bij zou varen, runde Gerard het horecagebeuren van RKVV Den Dungen met als doel de inkomsten van de club een positieve impuls te geven. Met aan zijn zijde zijn vrouw Bep, die op de achtergrond allerlei huishoudelijke klusjes klaarde, ontpopte Gerard zich als “het aanspreekpunt” van onze club. Hij was altijd als eerste ter plekke, hij toonde zijn gastvrijheid, liet zien op zijn geheel eigen wijze op een waardige manier met zijn medewerkers om te kunnen gaan, kwaliteit te willen leveren, lekker mee te kunnen babbelen, maar soms ook de zorgen met een ander te willen delen. Kortom hij was voor de voetbalclub dertig jaar lang zeer verdienstelijk medewerker. Nadat al deze kenmerken in de loftoespraak die Gerard en Bep ten deel viel, waren neergezet, werd duidelijk dat zeer veel vaste kantinebezoekers begaan waren met onze “Kastelijn”. Vele handrukken, mooie woorden en tal van geschenken mocht het afscheid nemende kantine-echtpaar in ontvangst nemen. Het werd een passend afscheid! Ook in de regionale pers werd aandacht besteed aan het bijzondere feit dat beide mensen bereid waren op zo’ n wijze de voetbalclub te dienen. Gerard en Bep, bedankt!

Nieuw kantinepersoneel:

Op het moment dat Gerard en Bep hun werkzaamheden neerlegden, namen Arnold en Ine van Grinsven het van hen over. Zij gaan niet alleen het drankgebeuren runnen, maar ook de snackhoek hoort vanaf nu tot hun verantwoordelijkheid. Rita en Hemke van der Aa kondigden al eerder aan om vanwege andere drukke werkzaamheden te willen te stoppen met de “snacks” . Ook deze twee mensen zijn we dank verschuldigd, want ze voelden precies aan waar het in die “snackhoek” om draaide. Zowel aan jong als oud werd een prima service en kwaliteit geboden. Dank aan de mensen die ons steeds op een prettige manier van dienst waren! Succes wensen we Arnold, Ine en hun medewerkers! We zijn ervan overtuigd dat ook zij erin slagen een sfeervolle ontmoetingsplaats te maken van onze sportkantine.

Afscheid bestuursleden:

Op zodag 26 juni werd op informele afscheid genomen van een drietal bestuursleden. Interim-voorzitter Jules Sleutjes en secretaris Mieke Blokx waren inmiddels gestopt, terwijl Arnold van Grinsven tijdens de komende jaarvergadering officieel zijn bestuursfunctie neerlegt. Vanuit zijn ondernemersgeest heeft Jules steeds getracht met oog voor het evenwicht tussen een zakelijke en gemoedelijke aanpak de belangen van de vereniging te dienen. Hij heeft zich op waardevolle wijze dienstbaar gemaakt voor onze voetbalclub en er samen met zijn medebestuursleden voor gezorgd dat het voor de vele leden goed toeven is bij een financieel gezonde vereniging. Datzelfde gold voor zijn steun en toeverlaat Mieke. Mieke heeft ruim 12 jaren lang op velerlei vlak onze club gediend. Behalve het bestuurssecretariaat verzorgde ze ook een tijdlang de wedstrijdverslagen, zette ze de ledenadministratie mee op en ondersteunde de penningmeester. Arnold is als bestuurslid inmiddels twintig jaar in touw en staat vooral bekend om de vele bouwkundige werkzaamheden die hij voor de voetbalclub verricht heeft. Uiteraard werden ook de partners van de scheidende bestuursleden in de hulde betrokken.

Wij hopen de vertrokken bestuurders nog vaak op een plezierige wijze bij onze voetbalclub te mogen begroeten! Arnold blijft wat dat betreft nadrukkelijk in beeld, want zoals bekend, gaat hij samen met zijn vrouw Ine de kantine en de snackhoek beheren.

Vertrek trainer:

Op 30 juni 2005 liep formeel het contract van trainer Frank Kusters af. Frank had al in een eerder stadium aangegeven dat hij na drie succesvolle jaren bij Den Dungen toe was aan iets nieuws. Samen met zijn vrouw Louise heeft Frank een bijzondere band opgebouwd met veel Dungense voetbalmensen. Dat wordt nog eens onderstreept door het feit dat vader Frank en de beide zonen actief blijven bij onze voetbalclub! Op 1 juli j.l. werd een aantal genodigden in de gelegenheid gesteld om op een feestelijke wijze de scheidende trainer en zijn vrouw uitgeluide te doen!

Werkzaamheden sportpark (maanden juni en juli):

Elk jaar opnieuw dient er een groot aantal klussen te worden uitgevoerd om gebouwen en velden weer in optimale staat te brengen voor aanvang van het nieuwe seizoen. Niet alleen voor eigen leden, maar ook voor de bezoekende tegenstanders is het prettig om op een goed onderhouden sportpark hun favoriete sport te kunnen beoefenen. Het is alom bekend dat de situatie op ons sportpark niet ideaal is. Verouderde gebouwen, overvolle bezetting van velden en kleedlokalen vragen het uiterste van beheerders om alles in goede banen te leiden. Met begrip voor elkaar blijft dat overigens lukken! We slagen er gelukkig ook elk seizoen opnieuw in om voldoende mensen op de been te krijgen, die (ook gewoon tijdens hun eigen vakantie!) kosten noch moeite sparen en zich vol overgave inzetten om zaken op en rond het sportpark in orde te maken. Een greep uit al die werkzaamheden: reclameborden verwijderd, ballenvangers werden gerepareerd, de doelen eerst verwijderd en na het veldonderhoud weer herplaatst, een nieuwe afrastering rond het hoofdveld gezet, tegels verwijderd, straatwerk vernieuwd, aangrenzende sloten geveegd, de tribune werd schoongemaakt, het kassagebouw rechtgezet en allerlei andere kleine en grote onderhoudsklussen geklaard. Hulde aan al diegenen die zich op welke manier dan ook hebben ingezet. Het is erg plezierig te mogen ervaren dat er zoveel mensen zijn die onze Dungense voetbalclub een warm hart toedragen en op deze wijze hun dienstbaarheid tonen. Onze ruim 400 actieve leden en hun trainers en begeleiders, de ouders van onze jeugdleden, de bezoekende clubs, supporters en andere bij de voetbalclub betrokken zijn al die hardwerkende mensen dankbaar! Voor en met elkaar werken binnen een vereniging is een belangrijke en waardevolle activiteit! Maar je moet het wel willen doen! Hartstikke bedankt allemaal! Over de werkzaamheden die op korte termijn nog in onze gebouwen uitgevoerd gaan worden, leest u meer in de rubriek “Uit de bestuurskamer”

En verder:

Werd er door het bestuur op alle niveaus veelvuldig en intensief overleg gepleegd over het huidige en toekomstige sportpark (meer hierover in de rubriek “Uit de bestuurskamer”).

Terug naar het overzicht