•  

Webmaster stuwende kracht achter succesvolle site

De website van voetbalvereniging Den Dungen is blijkbaar bijzonder populair. De trotse webmaster mocht onlangs melden dat er inmiddels 100.000 bezoekers waren geregistreerd.

Natuurlijk draait het bij de voetbalvereniging om het voetbalspel zelf. Leden, vrijwilligers, supporters en andere belangstellenden beleven bijzonder veel plezier aan hun betrokkenheid bij de voetbalclub. Om deze favoriete hobby van al die mensen nog beter tot zijn recht te laten komen, is het ook van belang dat de communicatie bij de club goed geregeld is. Bij Den Dungen is men zich daar terdege van bewust. Men heeft er met het instellen van een Commissie Communicatie de organisatie zelfs op ingericht. En het moet gezegd men maakt er werk van!

Elke week wordt er een clubblad uitgegeven en uiteraard heeft men een website in de lucht. De website van RKVV Den Dungen is professioneel van opzet, overzichtelijk en altijd actueel.

Stuwende kracht achter de succesformule is webmaster Marty van de Veerdonk. Toen Marty zo’n vier jaar geleden vanuit zijn eigen bedrijfje Creatable met het ontwerpen van websites begon, wenste hij ook de voetbalclub mee te laten profiteren van zijn vaardigheden. In korte tijd wist hij ervoor te zorgen dat de voetbalclub de beschikking kreeg over een volwaardige website die zonodig dagelijks geactualiseerd wordt. Beheer en techniek zijn in handen van de webmaster. Toch schrijft Marty het succes vooral ook toe aan de goede organisatiestructuur die bij de voetbalclub is neergezet. “Vanuit de commissie Communicatie hebben we het zo geregeld dat er me acht mensen tegelijk gewerkt kan worden om zaken te muteren. Een goed georganiseerd werkproces is van belang. Ik ben blij dat verschillende mensen zich daarvoor willen inzetten”

Vanuit het gehele land doen mensen via de website “Den Dungen even aan”. Er zijn dagen bij dat de teller zo’n vijfhonderd bezoekers registreert. Heeft de webmaster zijn doel hiermee bereikt of ziet hij nog uitdagingen?

“Wat mij betreft mag er best nog meer fotomateriaal van leden, supporters en ouders digitaal worden doorgestuurd We kunnen daarmee de zaak nog meer levendig houden. En een uitdaging lijkt het me wel om ervoor te zorgen dat we aan het eind van het volgend seizoen aan de 250.000 bezoekers zitten”.

Terug naar het overzicht