•  

Uit de bestuurskamer...

Nieuw sportpark: mede naar aanleiding van een in 2005 door de gemeenteraad genomen besluit over de herontwikkeling van de locatie sportpark Jacobskamp vindt er op dit moment in opdracht van de gemeente Sint Michielsgestel een haalbaarheidsonderzoek plaats. In oktober zullen de resultaten van het onderzoek onderwerp van gesprek zijn en vervolgbesluiten worden genomen.

Binnen onze vereniging hebben we een werkgroep (samenstelling: drie bestuursleden, een selectiespeler en een extern deskundige) gevormd, die de zaken nauwgezet volgt. Voor andere in dit traject betrokken verenigingen (waaronder onze samenwerkingspartners DVC en Flash) treden wij op als aanspreekpunt en verzorgen de informatievoorziening.

Voetbalzaken: Het inmiddels ingevoerde beleid naar aanleiding van de vanuit Voetbalzaken opgestelde Beleidsnotitie “Op weg naar duidelijkheid” zal door het bestuur worden geëvalueerd. Je ideeën over voetbal aan het papier toevertrouwen en vervolgens ook invoeren is prima, maar verdient wel steeds bestuurlijke aandacht.

Zijn de uitgezette beleidslijnen voor alle betrokkenen te volgen, zijn zaken inmiddels achterhaald of verdienen ze nu al bijstelling? Welke in de beleidsnotitie genoemde zaken dienen nog nader uitgewerkt te worden?

Op deze vragen probeert het bestuur allereerst een antwoord te vinden om vervolgens met andere geledingen hiermee aan de slag te gaan. Onderdelen die direct van invloed zijn op de dagelijkse gang van zaken binnen de club verdienen hierbij de meeste aandacht. Voorbeelden hiervan zijn de taak- en functieomschrijving van begeleiders, de rol van de coördinatoren en de betrokkenheid van contacten met ouders van onze jeugdleden.

Elftalfoto’s: onder verantwoordelijkheid van de commissie activiteiten wordt er ook dit seizoen van elk team een foto genomen. Een en ander geschiedt in nauw overleg met de commissie Financiën (in verband met de aandacht voor onze sponsors) en de commissie Communicatie, die zorgt voor publicatie op de website.

Kantine/clubhuis: in een met de exploitanten overeengekomen overeenkomst is vastgelegd onder welke voorwaarden de sportkantine van RKVV Den Dungen gerund wordt. Behalve de financiële afspraken en de kwaliteitsaspecten zijn ook de uitgangspunten rondom beheer benoemd.

Hierbij is bepaald dat beide partijen (de vereniging en de exploitanten) verantwoordelijk zijn voor het nakomen van wettelijke bepalingen en verplichtingen zoals die zijn vastgelegd in de Drank- en Horecawet, de Tabakswet, de Wet op de Kansspelen en het bestuursreglement “Alcohol in sportkantines”. In het bestuursreglement zijn afspraken gemaakt met de gemeente over onder andere openingstijden en schenktijden, sociale hygiëne (zoals bevordering verantwoord alcoholgebruik) en paracommercie-bepalingen (horeca-activiteiten worden alleen uitgeoefend voor met de doelstelling van onze vereniging samenhangende activiteiten).

De overeenkomst tussen vereniging en exploitanten is aangegaan voor een periode van vijf jaren, te weten van 1 juli 2007 tot en met 30 juni 2012.

Jaarkalender activiteiten: de door de Commissie Nevenactiviteiten vastgestelde jaarplanning voor nevenactiviteiten is door het bestuur vastgesteld. Van de meeste activiteiten zijn inmiddels de data bekend. Op de website is een aparte rubriek ingericht om te volgen wanneer welke activiteit plaatsvindt. Sommige nieuwe initiatieven behoeven verdere uitwerking. De commissie Nevenactiviteiten zal alle betrokkenen van de ontwikkelingen op de hoogte houden.

Algemene Ledenvergadering: de jaarlijkse algemene ledenvergadering wordt gehouden op maandag 5 november 2007. Het bestuur legt dan aan de leden verantwoording af over het gevoerde beleid in het seizoen 2006/2007 en presenteert de begroting voor het seizoen 2007/2008.

Terug naar het overzicht